Mandagsmat

En oppskrift som jeg liker såå godt—- > men ikke fullt så godt som mannen er—-> (noe jeg kaller)  BURRITOS I OVNEN.

Men egentlig er det vel mer Fajitas- ellernoe hybridMeximat. Det er bare det at jeg har kalt det BURRITOS I OVNEN siden jeg laget det første gang. Og da blir det BURRITOS I OVNEN. Altså…

Og her er oppskriften:

BURRITOS I OVNEN (for to)

Sett ovnen på varmluft 180-200 grader

6 tortillalefser

1 stor paprika (evt to små i forskjellige farger)

8 middels store sjampinjonger

1 squash

1 løk

1 boks skrellede bokstomater

1 liten boks mais

en boks kidney bønner (salat- og grytebønner)

masse deilig revet OST (masse)

én pose fajitakrydder (evt chili og paprikapulver + salt og pepper- smak til)

Hakk grønnsakene i små små biter (gjerne i Food Processor) og stek sammen i en panne til de er møre og gode. Ha oppi boksmaten (tomatene, mais og bønner) og krydder. Smak til og la det koke en liten stund- ha evt litt vann oppi hvis det blir tørt.

Ta så en ildfast form og  fordel grønnsaksfyllet utover i de seks tortillasene.  «Rull» dem sammen så godt du kan og dekk med ost. La stå i ovnen til osten er gylden (ca. 10-15 min)

Mens tortillasene er i ovnen (eller BURRITOS som jeg sier) kan du lage:

Hjemmelaget Guacamole (aktig) :

2 avokados

2 tomater

hvitløk etter ønske

chiliolje (eller olje og chili)

Ha alt i blender/stavmikser/hakker og kjør til det er «mykt» – smak til med salt og pepper.

Det anbefales å ha enten KESAM eller RØMME til.

NAM ! NAM!

Mandagsmat

Legg igjen en kommentar

